نفت و گاز سرو، صادرکننده برتر دانش بنیان 5 ستاره سال 1402

شرکت نفت و گاز سرو به عنوان برترین شرکت دانش بنیان صادراتی سال 1402 انتخاب شد.


در حاشیه دومین گردهمایی باشگاه صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت نفت و گاز سرو به واسطه عملکرد درخشان در حوزه صادرات کاتالیست به عنوان یک کالای های تک به عنوان صادرکننده 5ستاره دانش بنیان کشور معرفی شد.

مراسم جایزه صادرکننده برتر دانش بنیان از سال 1401 به همت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحت عنوان باشگاه صادرکنندگان دانش بنیان کشور برگزار می شود. در سال 1402 از میان 9615 شرکت دانش بنیان تعداد 1313 شرکت در زمینه  تجارت خارجی فعالیت داشته اند که از بین آنها بر اساس 14 معیار جهانی شرکت هایی که بالاترین عملکرد باشند به عنوان شرکت های 5ستاره معرفی می شوند که شرکت نفت و گاز سرو به واسطه صادرات انواع کاتالیست توانست به این عنوان نایل آید.

معیارهای جهانی انتخاب از سوی باشگاه صادرکنندگان دانش بنیان در حوزه هایی همچون برندسازی جهانی، توجه به حوزه­های PR&CRM، راهبری مراکز نوآوری و فناوری، تبغلیات خلاقانه و نوآورانه، ، استفاده از هیئت علمی های دانشگاهی در ساختار مدیریتی سازمان، فعالیت در حوزه CIC یا مرکز نوآوری مشتری (Customer Innovation Centre)، توجه به پایداری مسائل محیط زیستی و حفاظت از محیط زیست (ESIL) ، ایجاد زیرساخت های صادراتی، صاحب دانش فنی در تولید محصولات، داشتن تاییدیه های فنی و مدیریتی در سطح جهانی و .. بوده است.

نقش آفرینی سرو در اقتصاد دانش بنیان

صادرات 9 کاتالیست دانش بنیان تا پایان سال 2023

در ادامه مسیر توسعه صادرات کاتالیست به کشورهای خارجی، شرکت نفت و گاز سرو موفق به صادرات یک میلیون و ششصد و بیست و دو تن از انواع کاتالیست های حوزه پتروشیمی، پالایش نفت و فولاد به ارزش بیش از 30 میلیون دلار شده است. به طوری که گستردگی این محصولات شامل سه نوع کاتالیست­ فولادی (خنثی، نیمه فعال، فعال)، متانیشن(Methanation)، شیفت دما بالا  (HTSC)، شیفت دما پایین(LTSC)، کاتالیست های ریفرمینگ (Reforming)، سولفورزدایی(ZnO)، هیدروژناسیون (HDS) بوده است. در این میان فعالیت بزرگترین پتروشیمی تولید کننده اوره و آمونیاک جهان واقع در روسیه با کاتالیست های ایرانی تولید شرکت نفت و گاز سرو اتفاق درخشانی بود که در سال قبل میلادی رقم خورد.